Happiness@work: enkele tips van onze Chief Happiness Officer

Deadlines worden steeds krapper, workloads groter, burn-outs komen vaker voor. Voor werkgevers is het dus steeds belangrijker om te zorgen voor happy employees. Twee jaar geleden beseften wij reeds dat we iemand nodig hadden om die Happiness binnen ons team te vergroten. Want happy customers? Die kan je enkel verkrijgen als je team elke dag vol passie, creativiteit en empathie naar de klant trekt. Lees hieronder haar tips om ook jouw collega’s hun happiness naar een hoger niveau te tillen.

1. Bekijk en beoordeel uw personeel en collega’s met een positieve bril. Maak gebruik van hun talenten, kunstjes en passie. Een vis beoordeel je toch ook niet op basis van zijn “boomklim-capaciteiten”.

2. Geluk zit echt in de kleine dingen. Stop je gsm even weg en vraag eens welgemeend “hoe is het?” terwijl je een koffie aanbiedt. Of geef eens een echte glimlach cadeau. Onderzoek wijst trouwens uit dat je door je mondhoeken omhoog te krullen, je je onmiddellijk 35% beter voelt. Probeer het eens!

3. Maak af en toe je hoofd eens leeg. Tel bijvoorbeeld gewoon eens de trappen onder je voeten in plaats van aan het volgende “probleem” te denken. De problemen zijn trouwens meestal nooit zo erg als je ze bedenkt, probeer je daarom veel minder zorgen te maken.


Simpel toch 🙂
Of bekijk dit filmpje via deze link.